Thursday, September 13, 2007

Så Här Gör Du Mosaikläggning Med Fästmassa

Jodå, jag är fullt medveten om att det går åt nästan 2.5 gånger mer åkermark för att vara köttätare än när man väljer att vara vegan. Jag vet även att minskad köttproduktion kan påverka växthuseffekten. Jag vet detta efter många år som vegetarian och efter att under dessa år ha läst mycket inom ämnet. Så visst vet jag det felaktiga i att välja kost som innefattar kött. Men jag vet också att vid olika tillfällen i sitt liv så måste man kunna få säga Fuck It åt alltihopa och göra det som man vill. Och det är alltså det som detta handlar om. Jag erkänner hur sjukt gott det kan vara att efter en lång arbetsdag ta vägen förbi McDonalds för att införskaffa sig en Big Mac meny. För att inte tala om en lugn måltid hemma bestående av rödvinsmarinerad fläskfilé.
Jag är för övrigt också medveten om att det här nog är det inlägg som jag har skrivit så långt som kommer få mest kritik och säkert kommer innefatta att vissa omkring mig kommer se på mig med andra ögon. Er kritik är fullt välkommen, dreadsförklädda hippies, crustpunkare och övriga. Jag har gjort mitt val och jag är nöjd.

Kram kram

No comments: