Friday, November 17, 2006

Shameless Selfpromotion pt. 2


I nästa vecka är det dags igen. Då kommer det andra numret av kulturtidskriften plural ut.
Fokus i detta numret är på copyright. Förutom det så innehåller den krönikor från bokmässan, mat, en serie, en ny recensionsdel med både konserter och litteratur. Själv har jag, som jag tidigare nämnt, gjort en intervju med Kapten Röd och en recension av Jeff Changs förträffliga bok "Can't Stop Won't Stop".
Sedan medföljer även en cd-skiva denna gång. Den innehåller bl.a. några inspelningar från Överjord festivalen, poesi samt instrumentalmusik (läs: electro och synth) från bl.a. Synthetical, Der Musikant och Mikael Enqvist från Pistol Disco.
Jag har själv inte haft möjlighet att lyssna igenom skivan än, men jag måste säga att jag är lite besviken över att majoriteten av den har den inriktning som den har. Men det är bara min personliga smak. Eventuellt kommer jag med en recension av den när jag har haft chansen att lyssna på skivan.

Tidskriften kommer att finnas att köpa på SL Books och vänder sig om, båda på Andra Långgatan här i Göteborg.

No comments: