Monday, December 10, 2007

Beats, Breaks & Big Smiles vol 3



Jag måste erkänna att jag är svag för jul och allt vad det innebär. Jag gillar att slå in paket, att pynta hemma i lyan och att baka julgodis, pepparkakor och lussebröd. Jag är även rätt svag för julmusik även om det ibland blir lite väl smörigt och står en lite i halsen. Men ingen jul är helt komplett utan att lyssna på The Pogues och Kirsty MacColls Fairytale of New York , Adolphson & Falks Mer Jul eller till och med Just Ds gamla julplåga Jul Igen.
Men det finns så mycket bra alternativa (usch va jag tycker illa om det uttrycket...) jullåtar som man kan njuta av också som inte alltid kommer fram i all kakafoni av evergreens och moderna julhits. Därför så tänkte jag, som en tidig julklapp till er alla, bjuda på en liten samling av låtar som man tyvärr sällan får höra på radio eller TV. Tänker inte gå in på låtarna på ett djupare plan utan ber er istället njuta av dessa underbara melodier. Vissa är omtolkningar av gamla låtar, vissa är nyskrivna och alla är grymt bra.
Högerklicka här för att ladda ner skivan: DOWNLOAD

No comments: