Thursday, December 27, 2007

Pilgrimsfärd

Julen är en tid då många runt om i världen ger sig ut på diverse pilgrimsfärder för att på så sätt fira den egentliga anledningen till julen. Själv är jag inte kristen, men ville ändå ge mig iväg på en pilgrimsfärd. Den bestod av 3 personer i en bil, ett antal mil genom obygden och ett par kilometer grusväg innan vi till slut anlände till det lilla, men ack så heliga, samhället Fåglum med sitt invånarantal på ungefär 75 personer. Vad var då målet för resan? Jo, platsen som hjälpte mig i tidiga tonår att börja bygga upp min skivsamling. Ginza AB är namnet på denna kyrka som jag gjorde av med mycket pengar på i tidiga år och vars papperskatalog fortfarande gör mig smått nostalgisk. Har nu sedan många år övergivit Ginza för andra ställen att få tag på skivor, men jag känner ändå att jag måste lyfta på hatten för detta företag. Utan Fåglum kanske grunden i min skivsamling skulle ha sett helt annorlunda ut. Hallelujah!



No comments: