Friday, June 09, 2006

Sommarens Things To Do List

Den här listan är mest för mig själv. För att få ner i skrift vad jag önskar få ut av denna sommar. Förhoppningsvis så kommer den sporra mig att verkligen ta tag i sakerna och inte bara slacka mig igenom hela sommaren utan att ha något att visa för den i slutet av augusti.

  • Åka till Sthlm och hälsa på mina underbara vänner
  • Åka till Dalarna och njuta av att inte vara i Göteborg och koppla bort världen
  • Blåvalsgatan Summer Jam 2006 - i månadsskiftet juni/juli. För alla oss som varken orkar eller har lust att bege oss till Roskilde
  • Johannesbergsfestivalen - The second year in a row ska vi ha vår egna mini-festival i Johanneberg
  • Dricka öl i Slottskogen med Axel
  • Börja läsa mer böcker igen, har slappat till på den fronten
  • Sitta på Västra kyrkogården och skriva
  • Köpa skivor - varför skulle jag sluta med det bara för att det är sommar?
  • Skriva minst en bra dikt och en intressant blogg som jag kan vara riktigt nöjd med
  • Njuta mer av vädret och spendera mindre tid framför datorn

    Ja, det är det jag kan komma på för tillfället iaf. Har ni några förslag på mer saker så säg gärna till så lovar jag att ta det under begrundande.

  • 3 comments:

    Anonymous said...

    Du glömde punkten "få besök av högt älskad storebror med familj!!" ;-)

    Anonymous said...

    Det låter som en riktigt bra lista det där. Jobba på! Fast jag saknar ju som vanligt "lära mig scratcha" och "börja göra försiktiga pianoloungebeats till fritte". ;) hehe..

    michael said...

    mmm, lära sig scratcha vore ju iofs kul. men pianoloungebeats? nej, om mr hauer skulle producera beats skulle det bli mer fuckat än så ;)