Thursday, June 08, 2006

En Bloggares Anteckningar

Visst. Jag är möjligtvis känd för att kunna tillbringa dagar framför min dator, men jag är ju absolut inte beroende! Lååångt ifrån. Jag har bara mycket att läsa, skriva, lyssna och titta på och kontakter att upprätthålla...
Ehhh, så för att ge er en bild av vilka ställen som jag måste besöka varje dag (inte för att jag är beroende, utan för att... lära mig nåt nytt varje dag kanske...) så ska jag därför räkna upp dom och förklara varför jag är där nästan dagligen.
Det första som kollas på dagen är min gmail. Jag menar, jag kan ju trots allt ha fått något livsviktigt sen senast (det har iofs inte hänt på typ, ja eller aldrig, men vem vet?!). Efter det så är det dags att logga in på diverse communities där jag är med. Den första är sockerdricka.nu. Ett ställe där man kan publicera foton, dikter, dagböcker etc. Den tittar jag mest in av ren rutin då jag knappt publicerar några grejor där längre. Numera är det mest för att läsa vad vänner har skrivit. Efter det så är det dags helgon.net. Ja, givetvis är jag där oxå. Vem är inte det liksom? Det är nog där jag är mest, både pga av det nog är den community som jag gillar bäst (även om den har sina brister) och för att det är där det är roligast folk. Som jag har nämnt vid ett tidigare tillfälle så har jag även en sida på myspace.com. Ett riktigt hemskt ställe faktiskt, men bra ur den synpunkt att man kan hitta ny, spännande musik och även läsa div. newsletters.
Det är väl dessa ställen som jag absolut flitigast återkommer till, mest av gammal vana faktiskt.
Sen har jag även en uppsjö av andra ställen som jag kollar regelbundet: först och främst några vänners bloggar och hemsidor. Vissa kollar jag dagligen, medans andra kollar jag på sin höjd varannan vecka eller så eftersom dom inte ofta uppdateras så ofta. Att räkna upp alla dessa bloggar/hemsidor är lite väl tidskrävande, men jag kan nämna några: Musikministern, Your Personal Trainer's Trip To Hell, Elnath och Frithiof Andersson.

Sen får aftonbladet.se, göteborgsfria.nu och gp.se dagliga besök. Vem har sagt att jag inte hänger med i nyhetsflödet?
Sen är ebay.com även en ny favorit för mig i jakten på bl.a. schyssta anticon-skivor. Trots allt så kan man göra riktiga fynd där.
Nästan dagligen besöks oxå piratebay.org och newtorrents.info i jakt på roliga saker att ladda ner.
Sen kan jag gissa på att säkert ett tiotal sidor till får väldigt regelbundna besök. Men beroende av nätet är jag ju absolut inte!!! Bara väldigt...intresserad...

No comments: