Sunday, June 04, 2006

Jennie Ståbis - "She Walks In Beauty"

Efter att dom senaste veckorna nästintill spelat sönder Jennie Ståbis skiva "Second-Hand" så kom idag en liten räddning. Och denna kom i form av ett exklusivt smakprov från det kommande, än så länge obetitlade, skivan. Låten heter "She Walks In Beauty" , och visar återigen Jennies talang både som sångerska och låtskriverska. Även om låten som jag fått är en omixad råversion så finns allt där redan. Nakenheten, stämningarna och vemodet som jag tycker präglar så många av hennes tidigare material och som jag älskar.
Frågan är dock om det har blivit en klar utveckling sedan tidigare material? Nja, det är lite svårt att säga. Låten är som sagt inte helt färdigmixad, och det är inte en av Jennies starkaste låtar, men den pekar otvetydigt åt rätt håll och jag ser om möjligt ännu mer fram emot skivan.
Ifall ni vill läsa lite mer om Jennie, så kan ni även läsa mitt tidigare inlägg om henne här.

1 comment:

Hazey Jane said...

Men hur får man tag på skivan då? Jag vill ju höra mer än bara mp3-snuttarna på hemsidan...