Saturday, April 15, 2006

Undertow


Myspace.com. Ondskans verktyg eller ett underbart och bra sätt att hitta ny, spännande musik? Åsikterna går verkligen isär ang. det. Själv är jag oxå väldigt splittrad. Å ena sidan så är sidan ful, klumpig, belamrad med irriterande reklam och den har ständiga serverproblem. Å andra sidan så tycker jag att det är ett bra ställe där man kan följa många av sina favoritartisters nyheter och uppdateringar på ett och samma ställe.
Att jag sen fann bästa, underbara Emma där kan jag iofs inte komma ifrån, så helt ondskefullt kan det ju inte vara.
Men nu är det andra gången jag blivit kär genom Myspace. Men Emma, du behöver inte oroa dig, det gäller inte en annan kvinna. Utan en man. Andre Allen Anjos är namnet på denna ca 20-årige portugis numera bosatt i Greenville, Illinois. Vad är då så speciellt med denne man? Jo, det är att för det första så är han en av medlemmarna i Peanut Butter Disco som levererar helt galet bra electronica som gör att man bara vill hoppa runt i lägenheten i rent glädjefnatt. Lyssna själva här. Men det största anledning till min förälskelse stavas The Silent Film som är ett av hans andra åtskilliga projekt (se hemsidan för den sjukt långa listan). Skön alternativ rock, som efter Peanut Butter Discos tokfest får mig att vilja krypa upp under en filt med min käraste o bara njuta av varandras närhet och stämningarna i Jakob Lewis röst. Tyvärr kan jag inte bjuda på ett smakprov, men gå in på deras sida och njut av underbara "Bronze Horse". .
Att sen Andre är så där lagom pop-söt och oförstörd gör ju inte saken sämre. Nya upptäckter som denna är det som gör livet mer uthärdligt.

Slutligen så slänger jag oxå in ett helt orelaterat musikaliskt tips. cars & trains är namnet på ett projekt av New York-ättlingen Tom Filepp. Han bjuder på en skön blandning av electronica och lo-fi pop. Lyssna gärna in här och ha en fortsatt bra påskhelg.




1 comment:

Anonymous said...

Your are Excellent. And so is your site! Keep up the good work. Bookmarked.
»