Tuesday, April 11, 2006

Datajävel...


Peppad efter att ha läst mina gamla bröder valdemareviews, Musikministerns och PTs bloggande så tyckte jag att det var dags för mig att representera västkusten up in this shit!

Har idag tillbringat sjukt många timmar med att ominstallera en gammal stationär dator som jag ska sälja.... Hata Microsoft och deras licenser... Men efter mycket om och men så lyckades jag få allt att fungera utan att göra av med några pengar. Mer bling-bling till mig!

Annars har dagen varit bra. Solen har visat sig majoriteten av dagen, min Dr Pepper har varit lagom kall o det ramlade in ett roligt paket idag från det eminenta bolaget Fingerprint Records innehållandes bl.a ett promo exemplar av Anvil's kommande skiva "New Music For Virtuosos". Ganska skön o avslappnad instrumentalt gung, men det når inte riktigt bolagets senaste utgåvor från t.ex. Eibol och Nobs. Kanske inte så förvånande då att jag senare under dagen läser på Anvils Myspace-sida att skivan inte längre kommer släppas på Fingerprint utan på 21 Balloons Productions.

Nu kommer jag nog tillbringa kvällen med att se avsnitt 18 av Prison Break o ev nåt gammalt avsnitt av The West Wing. Och innan nån börjar diskussionen om huruvida nedladdning är av ondo eller ej, och drar in PH i diskussionen så vill jag fastställa att han och jag redan har haft diskussionen och kommit fram till att vi tycker rätt lika i grunden.

Avslutar dagen med min senaste nedskrivna text (första på över 2 månader)

"art is what is remembered...before we crash into the sun let us write of what set us on such a course...before we go let us remember ourselves...there is beauty in some humans...the others are for breeding just to make sure there are more to remember us...more to live this life...let us save the future with words of our own hurt...words of our triumph over it...words of our hope...let us write and paint our souls so that we sit in the stars...let us linger on the cheek of this world like that tear that falls down your cheek whenever you remember yesterday...let us be that...let us write...let us paint...let us tear souls to pieces...this is a reaction...this is angst...this is the will to move...i do promise you that we will live forever if you trust it so...believe...asleep until mourning..."





1 comment:

Anonymous said...

Tyvärr är det avsnitt 19 som vi har så du får vänta en vecka till eller ge dig ut på jakt..

och sen lite bloggfunderingar: Jag vill ha mer länkar i texten! du skriver ju hypertext för helskotta, utnyttja mediet och skapa en flerdimensionerad text. Sen tycker jag namnet på bloggen är lite trist faktiskt, lite gjort på nåt sätt. inget unikt liksom.
det reflekterar inte ditt skarpa intellekt riktigt. Jag väntar originalitet från dig grabben!
kärlek