Thursday, April 13, 2006

Släpp Våren Loss...


Argh!!! Är sååå trött på detta eviga regnande och tillvarons gråhet! Jag som trodde att våren skulle ha gjort ett tydligare intåg vid det här laget, men noooo..! Att man utsätter sig för den här skiten år ut och år in. Borde logiskt sätt överge dom norra breddgraderna och finna lyckan på varmare platser. Jag har inte ens några överdrivna krav. Det enda jag önskar mig är att det är varmt o soligt en större del av året än det är grått/kallt/regningt/mörkt/snöigt etc.
För att använda ett oerhört vältaligt och fint ord: det här vädret är för pissigt!!!


Nä, nu måste jag lämna denna eviga diskussion och prata om nåt som får mig på bättre humör. Och vad kan då vara bättre än att spilla galla över det musikaliska utbudet? S.k. "supergrupper" inom musik är ett fenomen som varje gång man hör om så hoppas man att det är den sista. Men återigen har en sådan krupit fram, och denna gång inom hiphopen. La Coka Nostra är gruppnamnet, och består av Non-Phixion(Ill Bill, Sabac Red & Goretex), gamla avdankade House Of Pain (DJ Lethal, Everlast & Danny Boy) samt lite mindre kända namn som bl.a. Slaine, Big Left, Opto, Mr.Kaves, Cee Kay, Meeks, och Germs. Usch, jag ryser lite av bara tanken. Visst, det finns ju kapacitet i det gänget att producera sköna grejor, men jag är enormt skeptisk. Men den som väntar får se som det brukar heta. 2007 ska skivan tydligen dyka upp. Ett smakprov finns här.

Vill oxå passa på att tipsa om en relativt nyöppnad affär här i Göteborg. Panik heter den och ligger på Kungshöjdsgatan. Har själv inte hunnit besöka affären än, men efter en titt på deras websida så är jag peppad att styra mina steg dit. Det som bjuds där är både begagnade och nya skivor inom t.ex. pop, noise, punk, hiphop och emo, samt ett litet utbud av kläder och böcker.


Nu ska jag följa PHs råd och drömma mig tillbaka till gamla tider genom att lyssna på gamle knarkräven Snoop Doggy Doggs första platta "Doggystyle".

Fo'Shizzle my nizzle!!!





1 comment:

michael said...

haha, det tycker jag absolut att du ska göra. apropå spindlar så tänker jag osökt på en minimalisk spindel i badrummet i Brighton...