Saturday, July 15, 2006

The Challenge

Ja, jag vet. Jag är väldigt insnöad på hiphop och skriver därför väldigt mycket om det. Men om man har lyssnat på en musikgenre i över 16 år så är det ju väldigt lätt att bli skadad... Men därför tänkte jag nu ge både er läsare, och mig själv, en utmaning! Jag vill att ni som läser det här lämnar ett nytt musikaliskt tips i en kommentar. Musiken i sig behöver givetvis inte vara ny, utan det jag är ute efter är en galen blandning. Och sen när jag väl har fått ett gäng förslag på både skivor och låtar som ni tycker att jag ska lyssna igenom, så kommer jag göra det och sen framåt slutet av nästa vecka skriva ett ärligt utlåtande om era tips. Så överskölj mig gärna med förslag nu! Allt ifrån klassiska pianosonetter till japansk noise, från tuggummipop till spansk flamenco. Anything! Det enda jag har som krav är att ni säger en specifik låt eller skiva, en artist eller genre räcker inte.
Så få se nu vad ni har att komma med!

1 comment:

Anonymous said...

Tom Vek - "C-C (you set the fire in me)" är en ganska skruvad och skön låt.

Och när vi ändå nyligen har befunnit oss på visfestival både du och jag så tycker jag att du ska lyssna på Espers och deras låt "Rosemary Lane".

Lycka till!