Saturday, July 15, 2006

R.I.P. Non Phixion

En av mina absoluta favoritgrupper när det kommer till klassisk New York-hiphop, Non Phixion, har nu tyvärr splittrats. Anledningen till detta är enligt uppgift Goretex uppenbara ovilja att fortsätta att dra sitt strå till stacken. Väldigt trist tycker jag, men på samma gång tycker jag att det är hedersvärt att dom lägger ner helt och hållet än att dom skulle fortsätta som ett decimerat Non Phixion. Dessutom så är jag säker på att ILL BILL, Sabac Red och DJ Eclipse kommer fortsätta släppa grymma skivor även som soloartister. Själv vet jag att jag i många år framöver kommer återkomma regelbundet till skivan "The Future Is Now" och låtar som "Black Helicopters", "Legacy", "5 Boros" och "I Shot Reagan" (sistnämnda nog mest känd i Sverige då det är denna låt som Looptroops "Jag Sköt Palme" är byggd på).
Kommer dock verkligen att sakna att den tänkta uppföljaren "Nuclear Truth" nu inte kommer att nå folket, har en känsla av att den skivan hade varit grymt bra!

Om ni vill läsa gruppens officiella uttalande så finns det här

No comments: