Saturday, July 29, 2006

DJ Shadow Preview

Jag vet att jag lovade att skriva om skivorna som en del av er tipsade om. Och jag lovar att jag ska ta tag i det, men nu har det kommit en skiva i vägen. Den mest efterlängtade skivan i min värld är nu ute på nätet och den kommer uppta mycket tid framöver. Skivan heter "The Outsider" och artisten är ingen annan en min största idol (ja, i det här fallet använder jag faktiskt det ordet) DJ Shadow.

Utförlig recension kommer i veckan. Det enda jag kan avslöja redan nu är att jag är besviken...

2 comments:

Anonymous said...

Det enda jag har fördjupat mig i när det gäller DJ Shadows musik är UNKLE - projektet tillsammans med James Lavelle och Kudo. Albumet "Psyence Fiction" från 1998 är en riktig favorit; speciellt låtarna "Be there" (med Ian Brown) och "Rabbit in your headlights" (med Thom Yorke).

Anonymous said...

DJ Shadow pratade på förhand om att han lämnat sin mycket begränsade utrustning (1210:or, mixer och några Akai MPC-50). Satt i intervjuer och berättade hur överväldigad han var av alla möjligheterna med mjukvarusyntar. Så mina förväntningar sänktes rejält. Men jag blev ändå minst sagt besviken. The Outsider har inget av det som gjorde de två första albumen så fantastiska.