Thursday, May 03, 2007

Nu Kan Ni Nog Tro Det Blir Sommar

Jag vet att jag har legat lite på latsidan när det gillar att uppdatera här på sidan, men lat är faktiskt det sista jag har varit. Förutom att jobba långa och många pass som personlig assistent och jobbat vidare med 22:22 så har jag ägnat en hel del tid åt mitt skivprojekt som jag har skrivit en del om på sistone. Så vad har då hänt på den fronten? Jo, det som har hänt är att det hela faktiskt har vuxit en del och involverar numera artister från andra länder än bara Sverige. I dagens läge så är jag lovad låtar från både USA, Kanada och England. Men innan allt är klart så vill jag inte ta upp för många namn. Detsamma gäller på den svenska sidan. De som jag däremot redan har tagit emot material ifrån är i alla fall:
  • Anvil (USA)
    Instrumentalisten Andrew Cohn bjuder på drömska spår som vanligt
  • Face Candy (USA)
    Säger bara en sak: Micheal Larsen a.k.a. Eyedea!!!
  • 22:22 (Sthlm)
    Swedens finest. Har ni inte upptäckt dem än så kommer jag ge er en sista chans!
  • Comb (Gbg)
    Sveriges egna Prosperous gör även instrumentala mästerverk under namnet Comb
  • Norwood View (Sthlm)
    Erik från 22.22 bjuder på underbar pop som smälter hjärtan
  • Dynamo 414 (Gbg)
    Producent av hög rang som bjuder på ett spår tillsammans med amerikanske emceen Spoonfull
  • Radioinactive (USA)
    The Shape Shifters representerar!
  • Emil Brikha (Sthlm)
    Inte bara en bra estradpoet men även en grym emcee
  • Abzorbr (USA)
    Hur ska man beskriva det bäst? Jo, svängig livebaserad friformshiphop
  • Wordburglar (Kanada)
    Glad att kunna bjuda er på en av Kanadas bästa

    I veckan så lovar jag att jag ska återkomma med lite recensioner av både skivor och film. Det var ett tag sen sist nu. Men just nu ska jag överge datorn för att plantera några solrosor.
  • No comments: