Tuesday, October 27, 2009

Books

Löste idag ut ett bokpaket från Adlibris.com innehållande böcker av bland andra Chuck Klosterman och Neil Gaiman. Adlibris är nog min huvudsakliga källa när det kommer till att köpa böcker, speciellt nu när Pocket&Bok på Östra Hamngatans avdelning av engelska böcker minskat radikalt. Har redan bestämt mig att beställa en ny bok redan idag. Jag är dock inte ensam om att köpa den här boken just nu då den för stunden ligger på tionde plats hos Adlibris på listan över mest populära böcker. Se där Siska och Elin! Boken heter Jorden de ärvde och är skriven av Björn af Kleen. Anledningarna till att jag vill läsa boken är både att jag tycker det verkar vara en intressant reportagebok om den svenska adeln, men också för att jag är uppvuxen med Björn i Hedemora. Alltid kul att se vad gamla vänner kan åstadkomma. Kanske ska köpa ett par böcker till när jag ändå är igång...

2 comments:

Elin said...

Den har jag precis lånat hem, är den bra?

michael said...

Den är absolut läsvärd tycker jag