Wednesday, October 14, 2009

Bravestarr and Life

Så hur tillbringar jag då en ledig dag uppe i Umeå? Jo, just denna dagen så blir det genom att kolla efter nya jobb. Har hittat ett par intressanta som jag ska snickra ihop ansökningar till. Samtidigt som jag gör det så lyssnar jag på Immortals senaste skiva All Shall Fall. Norsk dödsmetall är inte det jag brukar lyssna på så ofta, men jag måste säga att jag gillar skivan skarpt faktiskt. Vad passar sig bättre till sån musik då än att njuta av den fantastiska tv-serien från 80-talet vid namn Bravestarr? Tecknad serie om en rymdcowboy med sin grymma sidekick som är en technohorse. Ledighet är gott mina vänner! Sen försöker jag också svara på några frågor till Högsbo och Hisingens biblioteks blogg, men mer om det längre fram.

1 comment:

Johannes Aggro Torstensson said...

Det finns en gammal videofilm där jag springer runt naken ute i Göteborgs skärgård och gapar temat till Bravestar...

Jag såg klippet för ett tag sen och drog följande slutsatser:

- Bravestarr var en sjukt underskattad serie.
- Min engelska var inte särskilt bra.
- Min snopp var större när jag var fyra år.