Monday, August 14, 2006

R.I.P. queen elizabeth

Japp, det här är den sista bloggen som jag kommer skriva. Det hann bli ca 75 stycken inkl. denna. Varför lägger jag då ner den? Den har förvisso varit rätt rolig att skriva, men jag känner nu att det inte räcker riktigt för att fortsätta. Jag hade väl nån liten förhoppning när jag började med den här för ett antal månader sen att det skulle kunna finnas en liten klick människor som intresserade sig för det jag skriver och att det skulle kunna bli någon form av ömsesidig dialog mellan mig och läsarna. Tyvärr så blev det aldrig så. Det är ytterst få kommentarer på mina texter och liten respons. Det har funnits en 3-4 stycken som har kommenterat då och då, men det är oxå allt. Så nu känns det som om det är slut på motivationen.
Jag vill bara avsluta med att tacka Samuel, Kristian och David för responsen, och Navid Modiri för inspirationen. Närhelst jag behövde skratta så läste jag hans blogg som är ett fantastiskt exempel på pubertal, wannabe-revolutionär prosa. Du är dom genomskinliga posernas kung. Tack mannen!

Det jag hoppas att ni bär med er efter allt det här är att Daniel Johnston rockar hårdare än någon annan, anticon är det enda skivbolag som gäller, att man kan överkonsumera film och Dr Pepper, att The Henry Rollins Show fortfarande är the shit samt att ja, jag är bitter och cynisk

Tänkte bara avsluta med att tipsa om 3 länkar som ni kan läsa nu när jag försvinner.

  • Bonfire Of The Brands
  • elefanten (sonares)
  • GajinSmash.net

    Ha de gött!
  • 3 comments:

    Anonymous said...

    Jag vill inte säga "tråkigt att du lägger ner" (även om det givetvis är lite tråkigt - för mig) eftersom allting har ett slut. Och du är sund på det viset att du lägger ner när inspirationen och feedbacken inte är tillräcklig. Det finns på tok för många hysteriska bloggare där ute som maniskt måste skriva några ord varje dag BARA DÄRFÖR ATT. De är sällan läsvärda.

    Vi ses!

    Anonymous said...

    Synd att du slutar bror... har varit kul att läsa. Vad ska jag nu hitta på de första jag gör när jag loggar in på datorn? Jaja, får väl delvis skylla mig själv eftersom jag nästan aldrig skriver nåt!! Men vi hörs!!! P&K /Å

    P-H said...

    trist som f-n kompis! läste alltid dina texter med behållning stor som ett hästorgan i åsynen av ett brunstigt sto. men som sagt alla sagor har ett slut. dock är det väldigt många bra saker får uppfäljare...