Saturday, August 05, 2006

Carbon Carousel - "Dummy"

Frågan är varför jag tycker att låten "Dummy" med experimentella rockprojektet Carbon Carousel är bra? Jag borde verkligen inte det. Det låter alltför mycket som jobbig Jimi Hendrix-influerad stoner rock egentligen.
Men i ärlighetens namn så tror jag att jag vet varför jag tycker om det, och det är nästan lite genant att erkänna. Det är för att sångaren i gruppen är ingen mindre än Michael Larsen a.k.a. min absoluta favoritemcee Eyedea som jag har nämnt tidigare.
Nu har han och några medlemmar från bl.a. Fog och Abzorbr bildat en rockgrupp. Att höra Eyedea sjunga känns väldigt ovant, men det funkar på något skumt sett. Det är som sagt egentligen inte så himla bra, men jag gillar det.
Min hjärna är inte min bästa vän ibland...

No comments: