Saturday, October 21, 2006

The Future

Det här kommer att bli det sista inlägget här på ett tag tror jag så jag tänkte bara ta upp 2 frågeställningar som jag har mötts av på sistone. En av dom ger också svaret till varför det kan dröja ett tag tills nästa inlägg.
Men först tänkte jag ta upp frågan som flest har ställt till mig, och det gäller min skivförsäljning. Ta det lugnt allihopa, världen har inte gått under. Jag har bara kommit till insikten om att min skivsamling har blivit en fix idé och inte längre ett nöje. Det rent fysiska behovet att jag måste köpa minst ett par skivor i månaden har gjort det till något annat än vad det till en början var. På sistone har det känts mer tvångsmässigt och jag kände då att det var dags att ta tag i det på något sätt. Så därför tog jag ett, i vissas ögon, drastiskt beslut och säljer bort en stor del av min samling. Men givetvis så spar jag en relativt stor del av den, dom skivorna som verkligen betyder något för mig och som jag återkommer till gång på gång. Det ska krävas mer än en fix idé för att komma emellan mig och min anticon-samling!!!
Den andra grejen som jag ska ta upp, och som är svaret på varför det inte kommer att bli så mycket bloggande på ett tag, är min kommande flytt.
Jag har slutat på mitt jobb på Göteborgs Spårvägar för att jag inte orkade med att vara där längre, mådde inte bra. Sen har jag också mått sämre och sämre över lag på sistone, mycket pga. staden Göteborg tror jag. Är dock inte helt säker på hur stor betydelse det sista verkligen har ännu.
Så nu på måndag åker jag hem till min familj i Hedemora i några veckor för att tänka. Tänka på min framtid.
Vad jag vill göra av den och var jag vill tillbringa den. Det är inte alls helt otänkbart att jag kommer återvända till Göteborg efter dessa veckor för att fortsätta bo här, men inget är som sagt klart. Först och främst måste jag försöka ta tag i mitt liv, och för det andra (och ganska viktiga i det här sammanhanget) så måste jag hitta ett sätt att försörja mig. Utan ett nytt jobb så är en eventuell framtid i Göteborg högst osäker. Var jag hamnar då vet ingen, minst av allt jag själv.
Det enda som är säkert vid denna tidpunkt är att jag inte längre kommer dela lägenhet med gamle Fritte. Tack för den här tiden och vi ses ju i krokarna med största sannolikhet.
Så om jag är borta från nätet nu under en längre period så vet ni varför. Hoppas dock att vi hörs och ses snart igen.

Ps. Om det är någon som vet några lediga jobb så säg gärna till ;)

4 comments:

Anonymous said...

ey man... Sthlm finns det massa jobb, det mesta svart iof men what goes around...

Dessutom skall Moa & CO ha fest på lördag och då är det ditt jobb att ta dig hit. Fatta.

En gratis försvarsmekanism: Ha så fullt upp att du inte hinner tänka. Inte tänka --> inte må dåligt --> inte må dåligt --> Bra --> Bra = Miljöhänsyn --> Världen blir sund --> Sund bor i Sthlm --> Kom!

P.T.

Anonymous said...

It's been good having you.
tänk hårt.

Anonymous said...

Jag inser att det här blogginlägget e skitgammalt, men jag kan inte låta bli att kommentera. Dels för att min Anticon-samling är det finaste jag vet ... o dels för att mina goda vänner från Hedemora, Lena o Patrick, hälsar... Fredens

michael said...

Anticon-samlingar är alltid bland det finaste man har :)

Se där, Hedemora folk minsann, det var värst