Monday, October 16, 2006

Plan B - "Who Needs Action When You Got Words"

Har nu efter en kompis rekommendation äntligen lyssnat igenom den brittiske rapparen Plan Bs skiva "Who Needs Action When You Got Words", en skiva som jag länge varit nyfiken på att lyssna in sen jag första gången läste om den i början av sommaren. Hyllningarna av den har varit täta och recensionerna oftast smått lyriska. Själv måste jag erkänna att det bara tog ett par låtar in på skivan innan mitt intresse totalt hade avtagit. Musiken och texterna är så pass ointressanta att jag kunde inte hålla upp koncentrationen. Skivan har blivit hyllad mycket pga 2 saker egentligen: På grund av Plan Bs minst sagt barnförbjudna texter och hans brist på rädsla för att säga det han ser i livet. Den andra anledningen är att majoriteten av skivan är uppbyggd av beats och en akustisk gitarr.
Vill bara nämna 2 skivor då. Eminems skiva "The Slim Shady LP" och Everlasts "Whitey Ford Sings the Blues". Kolla hellre in den förstnämnda, om ni vill ha pubertala våldstexter som är kryddade av sexism och kolla in den andra om det är akustisk gitarr blandat med beats ni känner ett sug efter. Båda dessa skivor är bra, det är inte "Who Needs Actions When You Got Words".

1 comment:

Anonymous said...

Word!

/PT