Thursday, October 19, 2006

O.G.

Nu när hösten till fullo har slagit sina klor i oss alla och mörkret har krupit på oss så är det dags att vi försöker komma på små hjälpmedel i kampen mot den oundvikliga depressionen. Pessimistiskt lagd som jag är så tror jag inte på att hösten kan bli riktigt bra, men nu har jag hittat något som i alla fall kan hjälpa lite. Enter Tracy Marrows. 'Vem?' undrar säkert många av er nu. Jo, det handlar om ingen mindre än gangstarapparen nummer ett i min bok, Ice-T. Han har nu, i likhet med så många andra artister fått sin egen celebrity reality show.
Såg idag första avsnittet av hans show "Ice-T's Rap School" som sänds på VH1. Och det hela är precis lika fånigt som man kan frukta. I serien så ska Ice-T lära ett gäng ungdomar i åldern 12-15 som går på York Prep på Manhattans Upper West Side (här snackar vi tvättäkta överklass-brats) om "the rap game". Han ska alltså lära dom att rappa, bete sig som äkta hiphopare, breakdance etc... Och i slutändan av serien så ska dom här kidsen få vara förband åt självaste Public Enemy på en spelning.
Det hela är hemskt, äckligt amerikanskt, pinsamt och helt...underbart!!
Jag älskar den av någon sjuk anledning och ser fram emot fler avsnitt. Det var mitt lilla tips i höstmörkret i alla fall.

1 comment:

Anonymous said...

Kanske nåt för en annan att titta på för att lära känna sin bror och hans gelikar lite bättre!! ;-)