Thursday, October 05, 2006

The Hills Have Eyes (2006)

Jag är inte den som brukar tycka att filmer är läskiga. Jag skrattar ofta gott till alla sorters rysare, skräck-, zombie- och splatterfilmer. Men nu har jag sett Alexandre Ajas remake av Wes Cravens film "The Hills Have Eyes" och den var verkligen riktigt obehaglig. Välgjord, klart sevärd men mycket obehaglig. Och för ovanlighetens skull en remake som är bättre än originalet. Som man så klyschigt brukar säga så är det kanske inte något för den med känsliga nerver, men i övrigt en perfekt film att titta på en mörk oktoberkväll. Men imorrn får det bli något lite stillsammare tror jag, troligtvis "Requiem For A Dream" som jag fortfarande inte har sett.

2 comments:

Anonymous said...

Du kommer nog märka att Requiem for a Dream inte precis är den typen av film som skulle beskrivas som "stillsam". Dock en väldigt bra och viktig film.

Enjoy!

Peace N Lööv

Anonymous said...

Lars von Triers Dancer in the dark med Björk Guðmundsdóttir i huvudrollen var den senaste filmen jag såg som tillhör kategorin feelbad. Jag ångrar absolut inte att jag såg den; den var fantastisk. Men jag vill aldrig se den igen på grund av dess obehaglighet.

Och ja, filmen har ju några år på nacken och det säger väl en hel del om hur mycket långfilm jag ser över huvud taget. :)

/ahlbom