Saturday, January 27, 2007

Illiterate Interlude

Ibland står det verkligen helt stilla när det kommer till inspiration. Man känner att man vill skriva om det man har upplevt eller funderat runt, men det står bara stilla. Tänk att få skriva ett par rader angående fenomenet Jamie T som får alla svenska musikjournalister att dregla just nu. Men jag orkar inte, finner liksom inte orden. Eller tänk att få skriva argt angående Göteborgs Spårvägars fascister till biljettkontrollanter. Men det gör ju ingen nytta. De är ju ändå inte intelligenta nog för att kunna läsa det jag skriver. Kanske ett par rader om Google, klimatförändringarna eller Christer Fuglesang kan få min inspiration att börja flöda lite extra? Men nej, det står helt stilla.
Jag borde egentligen göra andra saker. Jag borde jobba vidare på nya hemsidan som står lite stilla just nu. Jag borde ladda inför mitt nya jobb som personlig assistent. Jag borde hjälpa Emma att fixa i lägenheten. Men inte ens det gör jag. Istället så låter jag Prefuse 73s skiva "Security Screenings" fylla mitt huvud och tangenterna får vila.

1 comment:

Anonymous said...

borde ingenting!!! hjärta agnes