Saturday, July 21, 2007

If You Scratch My Back I'll Scratch Your Records

Så har den då äntligen anlänt till världen. Efter en klar försening så har jag nu en trave exemplar av Du Ska Inte Tro Det Blir Sommar; beats, breaks & big smiles vol. 2 liggandes på mitt golv. Jag måste erkänna att jag är riktigt nöjd med den. Både med dess innehåll och utseende. Visst blev inte allt exakt som jag kanske hade tänkt från början, men det hela har varit en läroprocess för mig och jag vet idag hur jag skulle göra det smidigare ifall jag skulle göra något liknande igen. Som jag har nämnt tidigare så kommer ju tyvärr inte majoriteten av er som har läst mitt eviga svamlande om skivan att få höra den. Det är ju på sitt sätt lite trist men det var i dagens läge det enda sättet jag kunde göra den på. Jag gjorde den i en begränsad upplaga och då fick jag helt enkelt prioritera mottagarna av skivan.
Först lekte jag med tanken på att ha en alternativ releasefest för skivan. En grillfest utan vare sig liveuppträdande, skiva till försäljning eller djs. Men med tanke på hur vädret har varit i sommar så rann det ut i sanden. Till alla er som är med på skivan, den är på väg. Får väl se vad som blir nästa projekt. Den som lever får se helt enkelt. Tack till alla inblandade!

No comments: