Monday, July 02, 2007

Tapeworm

Jaja, jag vet. Jag börjar bli lite lat när det kommer till att skriva här. Det är inte så att jag inte har saker att skriva om utan att jag helt enkelt inte har kommit för mig att sitta ner så mycket på sistone för att skriva. Men jag ska försöka skärpa mig lite.
Så vad har då hänt sedan sist? Det har väl egentligen inte dykt upp så mycket ny rolig musik på sistone. Det betyder dock inte att jag inte har frossat i bra musik. Tvärtom! Noah23, Self Advocate, Deeskee, Ghettosocks och John Vanderslice är bara några av de som har förgyllt mina öron de senaste veckorna. Speciellt vill jag tipsa om Ghettosocks platta Get Some Friends och John Vanderslice underbara Pixel Revolt. Med på den skivan är förövrigt låten Exodus Damage som alias har gjort en fantastisk remix på till sin senaste skiva Collected Remixes.
Nu på torsdag så får Pustervik här i Göteborg fantastiskt fint besök! Peanut Butter Wolf från skivbolaget Stones Throw dyker upp tillsammans med legenden Percee P, J.Rocc från Beat Junkies, Aloe Blacc samt nykomlingen Guilty Simpson. Snacka om helkväll!!! Tyvärr så kommer jag nog inte dyka upp där dock då priset är lite på gränsen enligt mig samt att det inte verkar finnas någon annan som är sugen att dra dit. Synd...
Annars så går jag i dagarna mest och väntar på skivomslaget till Du Ska Inte Tro Det Blir Sommar som tidigare nämnda Self Advocate, hans bror Joey samt Welsed ligger bakom. Jag vet att det här projektet har dragit ut en del på tiden, men förhoppningsvis så kommer det vara värt väntan.
Slutligen vill jag bara säga att äntligen så har jag nu gjort min första tatuering. Jag blev grymt nöjd över resultatet. Bild kommer att komma när den har läkt ordentligt. Och med det så tackar jag för mig för denna gång. Förhoppningsvis så kommer det inte dröja alltför länge till nästa inlägg här.

No comments: