Sunday, April 12, 2009

Notorious

Efter många om och men så såg jag igår till slut Notorious, filmen om The Notorious B.I.G. Jag är den första att erkänna att jag aldrig varit ett större fan av honom. Jag kommer ihåg att jag köpte debuten Ready to Die när den kom 1994 efter att han hört låten Unbelievable, som jag fortfarande diggar skarpt, på en samlingsplatta innan. Jag lyssnade igenom den ett par ggr och tröttnade snabbt. Visst har han gjort ett par bra låtar och han var ingen dålig emcee. Men han var aldrig så bra som alla andra verkar tycka och nu när han är en av alla dessa hiphop martyrer så finns det inga som har något negativt att säga om honom. Tråkigt med fånigt liktänkande. Men tillbaka till filmen. Jag var som väntat inte en av dom hade sett fram emot releasen och jag var inte ens säker på att jag ville se filmen. Men nu har jag ändå det och jag är glad att jag gjorde det faktiskt. Förutsägbar som väntat men tack vare Jamal Woolard i huvudrollen som var den ändå helt klart sevärd. Sevärd men på samma gång en film jag kommer ha glömt imorgon.

No comments: