Wednesday, June 10, 2009

The Housemartins

Blev först glad när jag hörde att gamle favoriten Kurious hade kommit med en ny video. Men sen när jag väl såg och hörde Brand New Day så insåg jag vilken besvikelse den var. Usel var ordet. Kurious är alltid skön men låten i stort samt gästerna var hemska! Så istället för att slänga upp här så bjuder jag på en riktigt gammal favorit som verkligen funkar för mig varje dag, speciellt i ett regnigt Göteborg. Jag älskade The Housemartins 1986 och kärleken är minst lika stark 23 år senare. För er som inte kan er musikhistoria (skäms!) så är The Housemartins grunden för 2 numera mer kända musikaliska akter: Beautiful South och Brightons egna big beat-demon Fatboy Slim. Att trummisen Hugh Whitaker, som slutade efter första skivan, sen blev mest känd för att han attackerade en gammal affärskompanjon med en yxa visar ju mest bara att alla grupper har en Ringo...

2 comments:

Q said...

13 år senare...?! Så det är alltså 1999 i år nu då?! Hmm..

michael said...

Oops, det ändrar jag direkt :)