Saturday, June 20, 2009

Mina Fedora + Självinsikt


Ibland måste jag verkligen ifrågasätta min egna smak. Dagen efter att jag delat med mig av The Library EP till världen så lyssnar jag igenom den. Seriöst alltså? Vad tänkte jag egentligen? Skivan är ju ett sömnpiller utan särskilt många guldkorn. Är det här ett tecken på att jag börjar få dålig eller tråkig smak? Vem vet. Jag kanske slutar upp med att ha samma tveksamma musiksmak som MASN...
Så ni får väl ta tipset som jag kommer med nu med en nypa salt antagligen.
En av de roligaste fynden jag har gjort på sistone är den osignade amerikanskan Mina Fedora från Kentucky. Jag gillar verkligen hela hennes vibe och tycker att i samarbete med rätt producenter så har hon bra grejor att komma med, både som sångerska och rappare. How it Feels och Little Birds är två spår som jag verkligen älskar. Men som sagt, vad vet jag egentligen?

4 comments:

Anonymous said...

Lite väl självkritisk måste jag säga. Tyckte om skivan förutom en och en halv låt som sagt.
Långt ifrån ett sömnpiller. Sen så är den ju också helt laglig;)

michael said...

Glad att du gillade den iaf. Med tanke på att du är den jag har mest gemensamt med musikmässigt så blir jag lite glad iaf.
Intressant att en och EN HALV låt inte var bra, hehe

Anonymous said...

hehe, hur ska jag förklara det där.. Jo, om det inte hade varit sång på Math the Band - Why Didn't You Get a Haircut så hade den varit bra svängig. Så med andra ord så är den halvbra och Das Racist har ett osmakligt bandnamn samt en låt som påminner om "Peanut butter jelly time", väldigt osmakligt bokstavligt talat vilket gör det till en heldålig låt. Alltså en och en halv dålig låt.

michael said...

Haha, underbar förklaring!