Thursday, March 15, 2007

Human The Death Dance

Ibland blir det bara inte som man har hoppats. Och så är fallet relativt ofta numera med mina favoritartister. Varken Atmospheres eller Brother Alis skivor är ju inte det roligaste man kan tänka sig (jo, jag tröttnade faktiskt väldigt snabbt...) och nu är det då åter dags. Sage Francis kommande skiva Human the Death Dance som jag trots allt har haft ganska höga förhoppningar på går nu i mina högtalare. Och vad kan jag då säga? Att det inte finns ett enda vidare bra eller spännande spår på hela skivan. Sage har känts allt tröttsammare det senaste året, men att det skulle vara så här pass andefattigt hade jag ändå inte trott. Förhoppningsvis så växer den i alla fall en smula efter några genomlyssningar till, men jag kommer inte hoppas på för mycket.

Om jag då istället ska rekommendera en skiva som i alla fall inte gör en besviken så får det blir Evidence nya skiva The Weatherman LP. Anledningen till att jag inte blir besviken är för att jag inte hade några förväntningar. Eller det var inte helt sant. Jag förväntade mig att det skulle låta som allt annat som gänget runt Dilated Peoples gjort genom åren, och det gör det också. Snyggt och bra, fast kanske på det stora hela ganska tråkigt. Men som sagt, bättre än Sage skiva är den ju i alla fall.

(Officiella releasedatum är för övrigt 20 mars för The Weatherman LP och 8 maj för Human the Death Dance).

Håll nu istället utkik efter min kommande Kanada-special. Kommer innehålla många schyssta tips.

No comments: