Saturday, March 31, 2007

Rome

Det är väldigt få tv-serier som lyckas hålla en hög kvalité hela vägen från första till sista avsnitt. Bland de få som har kommit de senaste åren är enligt mig Band of Brothers och The West Wing. De flesta andra serier har haft sina svackor någonstans under produktionen eller så har de gjort det stora misstaget att försöka mjölka ur en serie så mycket de bara kan genom att förlänga serien bortom all tänkbar logik.
Hoppas att skaparna av Prison Break känner sig träffade.

Men för att återgå till serier som har lyckats vara väldigt bra från början till slut så har jag nu sett det sista avsnittet av Rome. Ingenstans under denna series två säsonger så har jag känt mig det minsta besviken. Här har man bjudits på ett oerhört välproducerat (det handlar trots allt om världens hitintills dyraste tv-serie) och realistiskt kostymdrama och jag har njutit till fullo! Måste även passa på att ge skaparna bakom serien en applåd för att de slutade på topp. Istället för att göra säsong efter säsong så fick det räcka med två och det är jag faktiskt glad för. TV-kanalen HBO (som även låg bakom tidigare nämnda Band of Brothers) har verkligen lyckats igen. Kudos!

No comments: