Wednesday, March 07, 2007

soso

Ibland får man bara erkänna att man inte har full koll och inte alltid är före när det kommer till bra artister, filmer eller tvserier. Jag strävar alltid efter att ligga steget före lite men ibland måste man bara erkänna sig besegrad. Som i fallet med soso. Skivan "Birthday Songs" släpptes första gången redan 2002. Själv var jag omedveten om denna kanadensiske artist ända tills häromdagen då jag helt plötsligt snubblade över den japanska återutgåvan av samma skiva från förra året. Försöker komma på ord att beskriva denne beatmakare, producent och vokalist, men måste erkänna att jag för ovanlighetens skull blir helt förstummad. Det är vackert, stämningsfyllt och såå bra! Det är allt jag kan säga. Har ni, som jag, inte upptäckt denne man innan så ödsla ingen mer tid nu utan uppsök den formidabla kanadensiska nätbutiken Phonographique och beställ.

Såg för övrigt i nya numret av Quote att Tommy "Cosmic" Isaksson har hoppat av Looptroop. Inte för att jag numera har något större intresse för de västeråsbaserade schlookarna längre. Sålde för ett par månader sedan bort min ganska gedigna samling av de då det inte längre finns något mer än nostalgi att hämta där. Tycker dock att det är lite synd att han nu lämnar gruppen då han i mina ögon har varit den stabile och den man alltid har kunnat lita på. Nu får väl hoppet stå till att Supreme lyckas se till att den numera tjockbekväme Promoe och jazz-Embee inte helt ska sväva ut i det blå.

soso

No comments: