Saturday, June 02, 2007

Did I Step On Your Trumpet?

Så vad har hänt i Kaverös sedan sist? Inte så mycket egentligen. En del jobb, en förkylning, en bokad tatueringstid, några nya tillskott till Du Ska Inte Tro Det Blir Sommar, en rolig comeback samt en film. Typ. Angående jobbet och förkylningen så finns väl inte så mycket att säga egentligen. Det är vardag helt enkelt. Den 27 juni är det sedan dags för min första tatuering. Ser verkligen fram emot det! Det blir FreddanCity Tattoo som får den äran. Sen har det som sagt blivit klart med några artister till min kommande samling. Vissa har jag nämnt tidigare men först nu så har materialet från de inkommit. Först ramlade det in en låt från eyenine. Denne amerikanske kille är inte ett känt namn, men bjuder på desto mer kvalitet. Han har bland annat jobbat med Dynamo 414, men här bjuder han på ett helt eget spår. Artisten med ett av världens coolaste artistnamn, telephone jim jesus, skickade sedan ett spår från hans kommande skiva Anywhere Out of the Everythinganticon. Hans stallkamrat SJ Esau från England var sedan även han vänlig nog att vilja bidra vilket jag tackar för! Och igår slutligen så kunde jag även lägga både Noah23 och Listener till listan. Snacka om gediget startfält! Nu är deadlinen för bidrag nådd. Några artister har fått ett par extra dagar på sig då de har lovat exklusiva grejor till skivan. Räknar med att kunna presentera en komplett lista om ca en vecka.
Jag kan sen glädja er med att Sveriges gaykungar på hiphopscenen, Backroom Matches, nu är tillbaka. Denna gång som en trio och under namnet B M. Första låten som de gjort är en hit utan tvekan. Mer om det vid tillfälle.
Igår såg jag då färdigt Pirates of the Caribbean: At World's End. Jag gillade inte ettan eller tvån i serien, och gjorde inte det den här gången heller. Den var förvisso bättre än Dead Man's Chest, men det säger ju absolut ingenting då det var en av förra årets absolut sämsta filmer.
Slutligen så vill jag bara säga att på tisdag är det Pustervik som gäller. Kapten Röd har då releasefest för sin skiva Stjärnorna Finns Här. Kommer bli grymt!

No comments: