Thursday, June 14, 2007

Electric Worm

Jag såg precis färdigt Joel Schumachers film The Number 23 med Jim Carrey i huvudrollen. Filmen har några månader på nacken nu, men det innebär inte att den inte är värd att kolla upp. Som alltid så älskar jag att se Jim Carrey i mer seriösa roller (se t.ex. Man on the Moon, Eternal Sunshine of the Spotless Mind och The Truman Show) och han gör en inte besviken nu heller i rollen som Walter Sparrow. Se den!
Sen vill jag även passa på att tipsa om 2 skivor. Först så gäller det Beastie Boys senaste platta The Mix-Up. Ad-Rock o grabbarna är några av dem som har följt med mig allra längst i livet när det gäller musik, men de senaste skivorna har långt ifrån imponerat. Därför kännns det skönt att se att de fortfarande kan göra grymma grejor. The Mix-Up är en helt instrumental skiva och det som gäller där är groove, sköna stämningar och sväng. Klart värd att kolla upp. Sist ut så är det då det sanna hiphopskäggets tur (och jag menar inte dig Promoe). Kung Henry eller Henry Bowers som han kallar sig när han rappar på engelska har nu tillsammans med DJ Large släppt en 3-spårs cd med namnet Rappin' For Food och det är 3 finfina låtar. Allra helst gillar jag svänget i titellåten, men de andra låtarna håller som sagt också hög klass. Stöd bra hiphop och kontakta Nisse för ett exemplar av skivan.

No comments: