Sunday, June 17, 2007

Quick Stop Convenience Store & RST Video

Veckorna 24 & 25 i år kommer nog i min almanacka få stå för de officiella Kevin Smith veckorna. Jag har alltid gillat denne New Jerseyättlings filmer, men har haft lite av en revival på sistone. För inte så länge sen så såg jag Clerks II igen, och den är ju utan tvekan ett mästerverk. Sen när jag häromdagen hittade Jay and Silent Bob Do Degrassi så njöt jag fullständigt. Vad mer kan man begära än en mix av Kevin Smith och min gamla favoritserie Degrassi? Inget är svaret. Har nu även tittat igenom både Jay and Silent Bob Strike Back och Mallrats, och näst på tur står Chasing Amy och Jersey Girl. Har förvisso redan sett alla dessa filmer (med undantag för Degrassi-specialen), men jag tröttnar aldrig på dessa filmer. De är smarta, underbara, roliga och finurliga på samma gång som de bara är rent ut sagt korkade. Nä, nu har jag inte tid med er längre utan ska fortsätta njuta av film och om ni också är sugen på att titta på något riktigt bra så tycker jag att ni ska följa mitt exempel.

No comments: