Thursday, May 21, 2009

Danger Mouse & Sparklehorse

Danger Mouse som för de flesta är känd från Gnars Barkley kommer att ge ut en helt tom cd-skiva. Efter diverse strul med sitt skivbolag så ser det nu ut som om att Dark Night of the Soul som är ett samarbete med gruppen Sparklehorse inte kommer att släppas. Så i en form av protest så kommer Danger Mouse nu ge ut skivan med texten "For Legal Reasons, enclosed CD-R contains no music. Use it as you will" på. Det är i dagsläget inte helt klart ifall skivan bara är uppskjuten eller om den aldrig kommer att komma ut. Skivan har dock cirkulerat på nätet i diverse former och innehåller bland annat samarbeten med Julian Casablancas från The Strokes, Nina Persson från The Cardigans, The Flaming Lips, Frank Black från Pixies samt Iggy Pop. Dessutom är omslaget gjort av David Lynch.
Det vore i mina ögon trist om det blir så att skivan aldrig släpps på riktigt. Jag tycker skivan innehåller många sköna spår och rekommenderar alla att leta upp den på nätet om ni kan.

2 comments:

Johannes Aggro Torstensson said...

Gjorde inte John Cage en sån här låt som hette 3:44, som han framförde live?

Har för mig att han gick upp på scen och inte gjorde ett skit, när han framförde den.


Grymmaste verifieringskoden! Summer!

michael said...

Jag tror den hette 4:33 faktiskt, men det stämmer bra. Galet cool grej egentligen.!

Min favoritkod fick jag häromdagen: metallic but!