Saturday, May 09, 2009

Star Trek

Så var det då igår dags för den nya Star Trek-filmen, och givetvis var jag där! Har legat av mig på nördsidan när det gäller det för ett par år sedan men en ny film är ju bara ett måste. Vad tyckte jag då om den nya filmen som utspelar sig innan de usprungliga serierna och visar när Kirk, Spock, Zulu och de andra första gången träffas. Filmen var väl inget mästerverk, men det har iofs ingen av filmerna varit. Men jag gillade den skarpt och tyckte att den var klart sevärd. Jag hade långt innan premiären varit nyfiken på hur Zachary Quinto (han som spelar Sylar i Heroes) skulle klara att spela legenden Spock. Betyg? Mycket väl godkänt! Sen var det ju en extra bonus igår att se representanter från West Coast Trekkers få en stund i strålkastarna i sina fina uniformer innan filmen.

2 comments:

Johannes Aggro Torstensson said...

Nog för att Sylar är Spock, men Whitecastle-Harold som Sulu???

michael said...

I know! Det är som skön humor nästan! Simon Pegg som Scotty var nog det jag var mest skeptisk till