Monday, May 18, 2009

The Simpsons











Så var då den tjugonde säsongen av The Simpsons över. Jag vet faktiskt inte om jag tycker det är sorgligt, om det är skönt eller om jag helt enkelt inte orkar bry mig lika mycket längre. The Simpsons har varit en stor favorit i så många år nu så det känns lite som en god vän som man alltid har vid sin sida men som man kanske inte reflekterar alltför mycket över längre. Varför är den här personen en god vän? Man är ibland nöjd så länge som det känns tryggt, och så är det nog med de gula invånarna i Springfield också. Men en sak måste ju erkännas. Kvalitén har ju helt klart gått ner de senaste säsongerna och jag tror aldrig att serien kommer komma i närheten av sin forna glans. Men som sagt, det finns ändå någonting tryggt och pålitligt med The Simpsons så i höst är jag nog återigen peppad för säsong 21.

No comments: