Monday, March 23, 2009

Chip Fu

Jag vet inte hur många av er läsare som känner till gruppen Fu-Schnickens som var aktiva på 90-talet. Chip Fu, Moc Fu och Poc Fu skapade galen snabbtungad kung-fu hiphop och släppte bl.a. skivan F.U. Don't Take It Personal som nog alltid kommer vara en av de skivor som ligger mig varmast om hjärtat. Sen splittringen så har det varit relativt tyst om killarna, och mig veteligen så är det bara Chip Fu som har poppat upp lite nu och då. Han har jobbat lite med folk som Oh No och Ali Shaheed Muhammad bland andra.
Nu har på hans hemsida Chip Fu and Blaq Ink presents: Jungle Rock Jr. - The Stop Playing Mixtape dykt upp. Ett gratis mixtape som förutom att innehålla gamla favoriter som till exempel Love Mi Sensi och Six Feet Deep, ett gäng helt nya spår. Ladda ner och njut av en av hiphopens underskattade guldklimpar. Reggae och hiphop när det är som bäst!

Download



2 comments:

MAS said...

Hur får du reda på allt? Du är sinnessjuk men jag njuter av frukterna... Ha ha.

michael said...

kan vara för att jag inte har nåt liv :)