Wednesday, March 11, 2009

Spotify?














Alla älskar Spotify verkar det som. Inte jag. Inte för att tekniken är dålig eller för att tanken inte är god. Jag supportar gärna såna här projekt, men jag använder den inte i dagens läge. Varför inte? Helt enkelt för att det musikaliska utbudet är alltför magert enligt mig. Finns liksom ingen anledning för mig att använda mig av Spotify när den musik jag vill lyssna på antingen redan finns hemma hos mig eller lätt går att få tag på ändå. Så tyvärr, än så länge är jag inget fan. Men vem vet? Om utbudet ökar så...

1 comment:

Anonymous said...

Ett par månader efter launchningen av Spotify visade det ju sig att de hade lite mer musik tillgänglig än vad det fanns licenser och avtal till. Då försvann en hel del, vilket naturligvis var ett väldigt onödigt bakslag för tjänsten.

Men om man följer deras blogg så kan man tydligt ta del av alla album och singlar som tillkommer varje vecka. Vi snackar om flera tusen (ofta över 10 000) i varje uppdatering.

Så ja, jag tror att du med tiden kommer att finna glädje i Spotify. :)