Thursday, March 26, 2009

The Review

För ett par dagar sen så skrev jag att jag hade lovat att komma med en liten recension av studentradioprogrammet Diktafons två första sändningar. Anledningen till att jag inte skrev en direkt efter första programmet var att min vän Affe tyckte att jag skulle vänta till program nummer två eftersom hon trodde att det mer skulle tilltala mig. Diktafon är alltså ett program som ägnar sig åt poesi och spoken word och leds av Arefeh Behbakht och Thom Kiraly. Då jag själv genom åren har haft ett väldigt kluvet förhållande till estradpoesi och då främst formen poetry slam så såg jag med spänning fram emot premiärprogrammet. Och jag måste säga att jag tycker de har lyckats bra. Två duktiga programledare som verkligen anstränger sig med att nå ut till lyssnarna och förmedla konst som de brinner för. Stundtals kunde de dock vara lite väl interna, men det är sånt som händer och är inget jag la för stor vikt vid. Gästvalet till programmen har ochså varit bra tycker jag även om jag som sagt tyckte vissa saker ang en av gästerna i program två. Ska bli väldigt spännande att fortsätta följa Diktafon och se var det tar vägen. Har en viss oro över att det hela kommer bli lite väl internt i slutändan men jag ger dom chansen och tror och hoppas att de kommer fortsätta bjuda på ett bra program. Ser speciellt fram emot söndagens special om Saul Williams. Keep it up!

No comments: